De Testament Planners
Duidelijk en persoonlijk!

Privacy

Wij van De Testament Planners respecteren uw privacy en we begrijpen als vanzelfsprekend dat dit heel gevoelig ligt, zeker wanneer dit om uw testament gaat. We hebben daarom ons uiterste best gedaan om ons privacy beleid zo helder en begrijpelijk mogelijk uit te leggen. Vandaar dat we bij diverse onderdelen een toelichting hebben gegeven, met het doel dat u dan precies weet wat dit onderdeel inhoudt.

Wanneer u een brief of mail heeft ontvangen van De Testament Planners

De Testament Planners koopt gegevens van gespecialiseerde bedrijven om brieven te kunnen versturen. De gegevens die we kopen zijn de naam en adresgegevens. Deze gegevens zijn nodig voor het versturen van een brief.

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt dan zal deze vragen om persoonlijke informatie. We noemen dit gevoelige informatie. We gaan hier heel zorgvuldig mee om. Deze informatie wordt gebruikt om in een adviestool voor u de meest passende keuzes te selecteren. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor het advies en zijn alleen inzichtelijk voor de specialist die zich met uw dossier bezighoudt.

Wanneer u na de afspraak niet verder wilt

Wanneer u na het eind van het gesprek aangeeft dat u geen gebruik maakt van onze dienstverlening, dan worden de gegevens nog maximaal 6 maanden bewaard in ons adviessysteem. We bewaren uw naam en adresgegevens wel en ook de datum waarop we met u spraken.

Wanneer u na de afspraak begeleid wilt worden in het notaristraject

Wanneer u aan het eind van het gesprek aangeeft dat u wel gebruik maakt van onze dienstverlening, dan gaan we met uw gegevens aan de slag om een gespreksverslag op te stellen en de eventuele concept-aktes op te maken voor de notaris. U tekent hiervoor een ‚Opdracht tot dienstverlening‚ (OTD). Met het tekenen van de OTD geeft u ons toestemming om de relevante gegevens te delen met de notaris. We bewaren uw naam en adresgegevens wel en ook de datum waarop we met u spraken.

Hoe lang we gegevens bewaren

TestamentHulp zal uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan strikt nodig is voor het realiseren van de doelen waarvoor uw gegevens worden verzameld. Er geldt wel een wettelijke bewaartermijn voor sommige gegevens.

UITLEG: Omdat we voor u berekeningen maken over de te betalen erfbelasting, geldt de wettelijke bewaartermijn voor fiscaal advies. Indien u dus gebruik heeft gemaakt van onze dienstverlening en een ‚opdracht tot Dienstverlening‚ is getekend, bewaren we de gespreksverslagen en eventuele concept-aktes voor de periode die in de wet is vastgelegd. Dat is 7 jaar.

Bescherming van gegevens

De Testament Planners verkoopt uw persoonlijke gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend aan derden verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. 

Beveiliging

De Testament Planners neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u het idee hebt dat uw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via het contactformulier op onze website.

LET OP: Als u ervan overtuigd bent dat wij zonder toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld, neem dan contact met ons op via ons contactformulier dan zullen wij deze informatie verwijderen.

Links

De Testament planners website kan links bevatten naar andere websites en diensten, wij hebben geen enkele zeggenschap over het privacy beleid van deze externe websites en kunnen daar ook geen verantwoordelijkheid voor dragen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Alle informatie op de websites van De Testament Planners wordt zorgvuldig samengesteld en onderhouden. Indien u desondanks materiaal aantreft waarvan u  van mening bent dat dit inbreuk maakt op uw rechten of waarvan u meent dat dit anderszins onrechtmatig is, stuur dan via het contactformulier op onze website een verzoek om deze informatie van de website te laten verwijderen.

Als klant heeft u het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te (laten) verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@testamentplanners.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Hierbij vragen we u om in deze kopie uw pasfoto, de MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en het Burgerservicenummer (BSN) zwart of anderszins onleesbaar te maken. Dit ter bescherming van uw privacy. De Testament Planners zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken, op uw verzoek reageren. U kunt ons ook bereiken via onze website: www.testamentplanners.nl

Vragen of klachten

Indien u toch nog vragen heeft over ons privacy beleid, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website www.testamentplanners.nl. 

Wilt u meer weten over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), kijkt u dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

Mocht u een klacht hebben m.b.t. de wijze waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan. Neem dan contact met ons op via ons contactformulier op onze website. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk actie ondernemen. Als u van mening bent dat De Testament Planners uw klacht niet op een juiste wijze heeft behandeld, dan kunt u bij de Autoriteit Persoonsgegevens een klacht indienen.

Tot slot

De Testament Planners behoudt zich het recht om het privacy beleid te wijzigen. Op de website van De Testament Planners (www.testamentplanners.nl) staat altijd de meest recente informatie.

Versie: December 2021